piątek, 11 listopada 2016

60. "Serce ze szkła" - Kathrin Lange

"Serce ze szkła"

W zamian za nową komórkę, Juli zawiera z ojcem pewien układ. Przerwę świąteczną i sylwestra spędzą razem na wyspie Martha's Vineyard. Bob jest autorem wielu romantycznych powieści i to właśnie jego wydawca zaprasza ich do siebie. Jednak pod miłą propozycją przyjazdu czai się coś jeszcze. Nastolatka ma towarzyszyć synowi wydawcy - Davidowi.

"Niespodziewanie poczułam się, jakbym była ze szkła. Przezroczysta. Krucha. Jeden nieostrożny ruch i rozsypię się na kawałki."

Sześć tygodni wcześniej młody chłopak przeżył tragedię bliskiej mu osoby. Jego narzeczona rzuciła się z klifu. Od tego momentu David żyje w swoim depresyjnym świecie. Zadaniem Juli jest pomóc mu podnieść się.

"Uśmiechnął się przy tym tak, że potłuczone szkło wypełniające moją pierś w jednej chwili ułożyło się na powrót w serce."

Na wyspie krąży legenda o klątwie, która głosi, że nikt nie zazna na niej miłości. Juli zaczyna tracić zmysły, słyszeć szepty i chłodny dotyk na karku. Dziwna siła pcha ją w stronę klifów. Czy klątwa jednak jest prawdziwa? Jakie niebezpieczeństwo grozi Julii? Co tak naprawdę stało się z dziewczyną Davida?

"W jego oczach dostrzegłam ten specjalny błysk, na który już na samym początku zwróciłam uwagę. Zupełnie jakby stał nad przepaścią, jedną nogą już za krawędzią, i cieszył się, że zaraz runie w dół."

Wiele słyszałam o tej książce. Przeważnie trafiałam na pozytywne opinie, choć sama obawiałam się jej. Nie była to książka, po którą sięgnęłabym sama z siebie. Jednak premiera trzeciej części podsunęła mi ją. "Serce ze szkła" to pierwsza część trylogii Kathrin Lange. Jest to melodramatyczny kryminał dla nastolatek inspirowany inną książką. Autorka w fajny sposób przedstawiała świat bohaterów, a postacie miały niesamowite osobowości. Każda osoba była inna, perfekcyjnie wykreowana. Niektóre wydarzenia działy się za szybko, ale dzięki temu książka nie była nudna, a wciągająca. Mam nadzieję, że szybko uda mi się przygarnąć drugą i trzecią część, ponieważ jestem bardzo ciekawa dalszych losów Julii i Davida, choć szczerze mówiąc, jak dla mnie ta opowieść mogłaby być jednotomowa. 

Moja ocena:
tytuł oryginału: "Herz aus Glas"
wydawnictwo: Muza
data wydania: 2015
ISBN: 9788328700536
liczba stron: 448

------------------------------------------------------------------------------------ 

 
Za możliwość przeczytania i egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Muza!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz