środa, 19 kwietnia 2017

Agata Czykierda - Grabowska - "Wszystkie twoje marzenia"

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

"Wszystkie twoje marzenia"

Autor: Agata Czykierda - Grabowska
Wydawnictwo: OMGBooks
Liczba stron: 384
PREMIERA: 10 MAJA 2017
_______________________________________

Agata Czykierda - Grabowska to pierwsza polska autorka książek New Adult / Young Adult. Wraz z mężem mieszka w Ząbkach pod Warszawą. Swój wolny czas spędza nad pisaniem długich opowiadań. Z jej rąk powstały już dwie książki: "Kiedy na mnie patrzysz" oraz "Jak powietrze", która została nominowana w plebiscycie Książka Roku 2016 w kategorii literatura obyczajowa, romans organizowanym przez portal Lubimy Czytać. Trzecia - "Wszystkie twoje marzenia" swoją premierę będzie miała 10 maja 2017 roku.

Jesienna Warszawa, początek roku akademickiego. Dwudziestoletni Kamil bierze udział w spotkaniu integracyjnym, które odbywa się w często uczęszczanym przez studentów barze Frog. Mimo trzech wypitych piw nadal czuje, że nie pasuje do towarzystwa, więc zmywa się i wraca do akademika. Jego wzrok przykuwa stojące na poboczu auto, które atakuje szlochająca dziewczyna.
Chłopak postanawia wyjść z cienia i pomóc młodej kobiecie. Tak poznaje Maję, której marzeniem jest wrzucenie swojego starego opla do Wisły. Pełna optymizmu i iskierek radości w oczach Maja od początku fascynuje przystojnego studenta. Ta jednak od razu stawia wyraźną granicę: tylko przyjaźń.
Z początku Kamilowi taki układ nie przeszkadza, jednak z czasem zauważa, że jest zazdrosny o Maję, ma ochotę rozszarpać każdego faceta, który się do niej zbliża, a jej jeden uśmiech roztapia w nim każdy lód. Dziewczyna jest nieugięta w swoich przekonaniach, nie chce niczego, co przekraczałoby linię bliskiej znajomości. Co nie pozwala Mai na planowanie przyszłości?

"Wiedział, że czasami śmiech nie oznacza radości."

To moje pierwsze spotkanie z autorką. Wcześniej nie miałam okazji na to, by sięgnąć po jej książkę. Kiedy dostałam propozycję zostania ambasadorką "Wszystkie twoje marzenia" nie mogłam w to uwierzyć i kilka razy czytałam wiadomość. Od razu się zgodziłam, chociaż, gdy opadły emocje, pojawiły się myśli - czy to na pewno dobra decyzja? Nie przepadam za książkami o tematyce New Adult / Young Adult, zazwyczaj mnie nużą albo mam ochotę wyrzucić je przez okno. Ta na szczęście nie zalicza się do nich.
Historia Kamila i Mai jest wciągająca i urocza, choć przesłodzona, przewidywalna i schematyczna. Podobał mi się ogólny zarys fabuły, ale brakowało mi w nim rozbudowania problemów. Cokolwiek działo się bohaterom, chwila-moment i znajdowali rozwiązanie. W dialogach pojawiło się za dużo przekleństw, które można byłoby ominąć. Chwilami uśmiechałam się lub nawet parskałam śmiechem przy niektórych wypowiedziach, co jest dla mnie jak najbardziej wielkim plusem, bo dzięki temu książka nie była mdła. Kolejną zaletą jest to, że nie było typowego 'bzykanka' (wybaczcie...) co drugą stronę, które jest głównym wątkiem w książkach tego typu.
Jeśli nie lubicie zbyt słodkich opowiadań i szukacie czegoś zaskakującego i wbijającego się w pamięć, to niestety nie jest to książka dla Was. "Wszystkie twoje marzenia" to świetna propozycja na chwilę odpoczynku, tzw. "odmóżdżenia" bądź książkowego kaca. Ja z pewnością miło ją będę wspominać.

Moja ocena: 6/10
------------------------------------------------------------------------------------
 
Za możliwość przeczytania i egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Znak!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz